- Home
- Profi DJ Magazyn
- Recenzja Pioneer DDJ-SX2 od Romana
Recenzja Pioneer DDJ-SX2 od Romana
Autor: Roman Hanel, Opawa
Z archiwum-SX2 Pioneera
W tej recenzji chętnie przedstawiłbym wam wszystkie właściwości, zalety oraz wady kontrolera MIDI Pioneer DDJ-SX2.
Jak wygląda
Wymiarami SX2 byłem zachwycony. Dzięki swojej szerokości 66 cm, głębokości 36 cm i wysokości 7cm jest to prawdziwy „skarb“. Na pewno w porównaniu z jego mniejszymi braćmi DDJ-SR i DDJ-SB. Wygląd jeszcze wyłączonego urządzenia podkreślają dwa naprawdę duże (150mm) koła JOG, które w tej kategorii są bezkonkurencyjne. Górna powierzchnia wykonana jest z matowej płyty aluminiowej, na której wydrukowane są wskazania do knobów i faderów.
Jeśli spojrzymy na widok z góry, natychmiast dostrzeżemy różnicę w porównaniu do niższej wersji SR, a mowa o kolejnych trzech kanałach na sekcji miksera. Dodano samodzielną obsługę decka 3 i 4 i regulację głośności dla Sampler. Nowością jest wskazanie wybudzania LED dla każdego kanału.
W sekcji decków również poszerzono zakres funkcji. Nie można nie zauważyć dużych kół JOG ze wskazaniem „igły“ i dodatkowo czerwonym wskazaniem odległości od lub do HOT CUE. Kolejną dużą zmiana są RGB kolorowe PADy o wymiarach 25x25mm, obsługiwane na dotyk a ustawianą czułością. Do PADów dodano nowe funkcje takie jak CUE LOOP, SAVED LOOP, SLICER LOOP i VELOCITY SAMPLER.
Ogromną nowością na Pioneer DDJ-SX2 jest głównie nowa funkcja Serato Flip wspierana jedynie przez oprogramowanie Serato. Ten kontroler jest jedynym, który posiada sprzętowe przyciski przeznaczone do tej funkcji. Funkcja polega na nagraniu długości i kolejności przyciśnięć poszczególnych punktów HOT CUE i odtwarzaniu w pętli. Te pętle oczywiście można zapisać i użyć ponownie. Doskonała sprawa do kreatywnego DJingu.
Digital Vinyl System upgrade
Kolejną ważną zmianą w przeciwieństwie do DDJ-SR jest możliwość upgradu programu na DVS. Dzięki temu możecie do kontrolera podłączyć gramofony lub inne wejściowe urządzenia a za pomocą TimeCode obsługiwać program Serato. SX2 zachowuje się również jak samodzielny mikser.
Wejścia i wyjścia
We wcześniejszym akapicie wspomniałem o systemie DVS, za pomocą którego można podłączyć również inne urządzenia, co powoduje zmianę w przeciwieństwie do DDJ-SR również w tylnej części.
(Powyżej model SR, pod nim SX2)
Tutaj możemy zobaczyć porównanie, SX2 ma zdecydowanie bardziej rozszerzoną konektywność. Na 1. i 2. Kanał można podłączyć gramofon lub jakiekolwiek inne wejście liniowe. Na 3. i 4. kanał można podłączyć odtwarzacze CD i mikrofony, aczkolwiek na kanale 3 można to zrobić za pomocą Jack 6,3mm lub XLR a na kanale 4 tylko za pomocą Jack 6,3mm. Oczywiste jest, że można wszystkie cztery kanały ustawić dla komputera. Rozbudowa również nastała w sekcji wyjść. Master Out ma konektywność przez złącza XLR lub CINCH, wyjścia Jack 6,3mm służą do odsłuchu Booth.
(Powyżej model SX2, pod nim SR)
W przedniej części wielu zmian nie ma. Regulacja głośności słuchawek jest w tym samym miejscu, dodano przełączniki na wejścia poszczególnych kanałów i obrotowy knob do ustawienia krzywej cięcia crossfadera.
Podsumowując
Podsumowując chciałbym powiedzieć, że jest to świetne urządzenie dla kreatywnych DJs. Jego rozmiaru już wzbudzają szacunek również wśród DJs, którzy grają na odtwarzaczach CD. Pokrętła i przyciski są wystarczająco daleko od siebie, także jednym palcem nie przekręcacie lub nie naciskacie więcej przycisków na raz. Kolorowe podświetlone przyciski, PADy i koła JOG maja przyjemną intensywność, nic nie świeci bezpośrednio w oczy. Wspomniałbym również o idealnym dźwięku z wbudowanej kart dźwiękowej. Chyba jedyny dostrzegalny minus to brak wejścia z nazwą RETURN, co umożliwia jako wejście podłączyć jednostkę efektów i słyszeć je w master oraz w słuchawkach.
Kontroler zdecydowanie poleciłbym wszystkim zaawansowanym DJ-om, którzy chcą swoim setom dodać smaku i być kreatywnymi. Mam nadzieję, że zainteresowało was coś z mojej wypowiedzi i gra wam wychodzi świetnie!
Pozdrawiam Roman, DjRomanie CZ
-
Letnia wyprzedaż
-
DJ sprzęt
-
DJ gramofony
-
Gramofony z napędem bezpośrednim
-
Gramofony z napędem paskowym
-
Digital Vinyl System
-
Przedwzmacniacze gramofonowe
-
Torby na gramofony i akcesoria
-
Futerały na gramofony
-
Osłony przeciwkurzowe na gramofony
-
Płyty Timecode i CD
-
Torby na płyty winylowe
-
Futerały na płyty winylowe
-
Slipmaty
-
Półki na płyty winylowe
-
Środki czystości do gramofonów
-
Gramofony z napędem bezpośrednim
-
All In One konzole
-
Mikrofony
-
Mikrofony dynamiczne
-
Kondensatorowe mikrofony
-
Nagłowne mikrofony
-
Przypinane mikrofony
-
Mikrofony do aparatów i kamer
-
Mikrofony dla iOS
-
Zasilanie Phantom
-
Zestawy mikrofonów
-
Pokrowce na mikrofony
-
Futerały na mikrofony
-
Statywy do mikrofonów
-
Tyczki teleskopowe
-
Pokrowce na statywy do mikrofonów
-
Adaptery do statywów na mikrofony
-
Uchwyty do mikrofonów
-
Mikrofony dynamiczne
-
Dla zafascynowanych DJ-ów
-
Sprzęt studyjny
-
Mikrofony studyjne
-
Mikrofony kondensatorowe
-
Mikrofony dynamiczne
-
Mikrofony instrumentalne
-
Mikrofony lampowe
-
Boundary mikrofony
-
Przypinane mikrofony
-
USB mikrofony
-
Mikrofony do aparatów i kamer
-
Mikrofony do iOS
-
Pozostałe mikrofony
-
Zestawy mikrofonów
-
Zasilanie Phantom
-
Przedwzmacniacze do mikrofonów
-
Pokrowce na mikrofony
-
Statywy do mikrofonów
-
Tyczki teleskopowe
-
Adaptery do statywów na mikrofony
-
Uchwyty do mikrofonów
-
Mikrofony kondensatorowe
-
Meble dla producentów
-
Instrumenty muzyczne
-
Mikrofony
-
Mikrofony dynamiczne
-
Kondensatorowe mikrofony
-
Zestawy mikrofonów
-
Mikrofony instrumentalne
-
Boundary mikrofony
-
Nagłowne mikrofony
-
Przypinane mikrofony
-
Mikrofony do aparatów i kamer
-
Zasilanie Phantom
-
Przedwzmacniacze do mikrofonów
-
Pokrowce na mikrofony
-
Statyw do mikrofonów
-
Tyczki teleskopowe
-
Pokrowce na statywy do mikrofonów
-
Adaptery do statywów na mikrofony
-
Uchwyty do mikrofonów
-
Mikrofony dynamiczne
-
Statywy na instrumenty
-
Materiał konstrukcyjny