- Home
- Profi DJ Magazyn
- Recenzja NI Kontrol S8 od Romana
Recenzja NI Kontrol S8 od Romana
Autor: Roman Hanel, DJ Romanie
Pozdrawiam wszystkich uzależnionych od muzyki. Po dłuższym czasie pojawia się tu kolejna recenzja we współpracy z Profi-DJ.pl. Tym razem będzie dotyczyła “flagship” niemieckiej firmy Native Instruments, Traktor Kontrol S8.
Zaczniemy zatem trochę o kontrolerze. Całkowita czołówka! Jest to sprzęt do programu Traktor Scratch Pro 2 (wchodzi w skład opakowania), który również pochodzi z warsztatów niemieckiego giganta, także współbrzmienie jest całkowicie brawurowe. Jak tylko spojrzymy na sprzęt po rozpakowaniu, doświadczone oko od razu zrozumie, skąd się konsola wywodzi. Jest to połączenie czterokanałowego miksera oraz połączenie NI Kontrol F1 i X1 MK2. Łączy wszystkie zalety, elementy do obsługi oraz rozkład. Zdecydowanie jednak zainteresują dwa kolorowe wyświetlacze, które są fenomenalne i zdecydowanie większe ni wydaja się być na obrazku.
Sekcja decków
Te części flagowca charakteryzują się wyświetlaczami, które pokazują wszystkie potrzebne informacje. Takie jak track waveform, BMP, key lock, elementy do obsługi efektów FX (na górze), efekty sampli (na dole), track list itd. Nad nimi są elementy do efektowania, pod nimi knoby na Filter dla poszczególnych ampli i przyciski “ON” do ich włączenia. Następnie jest część znana z F1, tutaj jest tylko 8 padów. Później jest touchstrip, obsługujący zarówno tempo, jak również seek position.
Obok sekcji deck jest ( z góry) knob “Broswer”, do wyszukiwania w playlistach lub na dysku, przyciski “Capture” i “Edit” do wprowadzenia loop do remix deck i do poprawy beatgrid utworu. Wyjątkowy jest knob do “Loop”, działa idealnie i sugeruje beaty. Kolejne przyciski już są klasyczne “Hotcue”, ”Loop”, ”Freeze” i “Remix”. Button z napisem “Flux” działa tak samo jak ulubiony Slip Mode a przycisk “Deck” przełącza pomiędzy dwoma deckami (Track&Track, Track&Remix, Remix&Track lub Remix&Remix).
Mikser czterokanałowy
Tutaj też się na chwilę zatrzymamy, ponieważ kontroler ma już w sobie wbudowaną funkcję DVS. Tej środkowej części można użyć jako samodzielnego miksera a wisienką na torcie są wymienne WSZYSTKIE fadery za pomocą prostej manipulacji!
Rozkład jest klasyczny. Basy, środkowe pasma i wysokie tony, obok każdego kanału wskazanie wybudzania LED i Lo&Hi pass filter, już też z wyłącznikiem (bądź pochwalony wyłączniku). Nad każdym kanałem znajdują się przyciski, z której strony ma być kanał zamieszczony, przyciski z logo Traktor oraz klasyczny Gain.
Przyciski z logo, to całkiem ciekawe. Służą do tego, żeby mikser, mówiąc dokładniej program wiedział, jeśli chcecie grać jako DVS czy puszczać bezpośrednio winyl z utworem.
W środkowej części jest main głośność, pod nią są przyciski na dwa mikrofony, które pierwotnie są przydzielone kanałom “C” i “D”. Oczywiście wszystko jest regulowane i można to zmienić z “C” na “A” i tak samo po drugiej stronie. Znajdziemy tutaj również przyciski na Snap i Quantize. Nie brakuje knoba na booth, głośności odsłuchu, Tempo knob do obsługi globalnego BPM i oczywiście głośności CUE i mixingu.
Wejścia i wyjścia
Kontroler dysponuje czterema wejściami takimi jak line, phono oraz dwoma wejściami do mikrofonów. Wyjścia są rozwiązane za pomocą CINCH i (w końcu też) XLR master, do Booth są tutaj dwa jacki 6,3mm. W przedniej części są wyjścia do słuchawek, zarówno duży jak i mały jack.
Podsumowując
Mając w posiadaniu tak ogromny wyczyn firmy Native Instruments na pewno wyjdziecie z wielu stereotypów. Dla mnie jest to bardzo kreatywne urządzenie, Dzięki któremu z muzyką dosłownie “gracie” a to wszystko “live”. Samplujecie utwór, poprawiacie beatgrid, tempo, key lub tonację, remixujecie krótko mówiąc wszystko! Kół Jog absolutnie nie brakuje, NI konstruowali kontroler tak, że można do niego podłączyć gramofony lub CDJ z timecode.
Dla mnie ten kontroler jest doskonałością, która ze strony hardware kopiuje stale najbardziej lubiany program Traktor Scratch Pro 2. Przejście z konkurencyjnych programów nie jest proste, ale jest CIEKAWE!
Podsumowując raz jeszcze, wyświetlacz jest osiągnięciem nikogo innego jak firmy Nativ!
-
Letnia wyprzedaż
-
DJ sprzęt
-
DJ gramofony
-
Gramofony z napędem bezpośrednim
-
Gramofony z napędem paskowym
-
Digital Vinyl System
-
Przedwzmacniacze gramofonowe
-
Torby na gramofony i akcesoria
-
Futerały na gramofony
-
Osłony przeciwkurzowe na gramofony
-
Płyty Timecode i CD
-
Torby na płyty winylowe
-
Futerały na płyty winylowe
-
Slipmaty
-
Półki na płyty winylowe
-
Środki czystości do gramofonów
-
Gramofony z napędem bezpośrednim
-
All In One konzole
-
Mikrofony
-
Mikrofony dynamiczne
-
Kondensatorowe mikrofony
-
Nagłowne mikrofony
-
Przypinane mikrofony
-
Mikrofony do aparatów i kamer
-
Mikrofony dla iOS
-
Zasilanie Phantom
-
Zestawy mikrofonów
-
Pokrowce na mikrofony
-
Futerały na mikrofony
-
Statywy do mikrofonów
-
Tyczki teleskopowe
-
Pokrowce na statywy do mikrofonów
-
Adaptery do statywów na mikrofony
-
Uchwyty do mikrofonów
-
Mikrofony dynamiczne
-
Dla zafascynowanych DJ-ów
-
Sprzęt studyjny
-
Mikrofony studyjne
-
Mikrofony kondensatorowe
-
Mikrofony dynamiczne
-
Mikrofony instrumentalne
-
Mikrofony lampowe
-
Boundary mikrofony
-
Przypinane mikrofony
-
USB mikrofony
-
Mikrofony do aparatów i kamer
-
Mikrofony do iOS
-
Pozostałe mikrofony
-
Zestawy mikrofonów
-
Zasilanie Phantom
-
Przedwzmacniacze do mikrofonów
-
Pokrowce na mikrofony
-
Statywy do mikrofonów
-
Tyczki teleskopowe
-
Adaptery do statywów na mikrofony
-
Uchwyty do mikrofonów
-
Mikrofony kondensatorowe
-
Meble dla producentów
-
Instrumenty muzyczne
-
Mikrofony
-
Mikrofony dynamiczne
-
Kondensatorowe mikrofony
-
Zestawy mikrofonów
-
Mikrofony instrumentalne
-
Boundary mikrofony
-
Nagłowne mikrofony
-
Przypinane mikrofony
-
Mikrofony do aparatów i kamer
-
Zasilanie Phantom
-
Przedwzmacniacze do mikrofonów
-
Pokrowce na mikrofony
-
Statyw do mikrofonów
-
Tyczki teleskopowe
-
Pokrowce na statywy do mikrofonów
-
Adaptery do statywów na mikrofony
-
Uchwyty do mikrofonów
-
Mikrofony dynamiczne
-
Statywy na instrumenty
-
Materiał konstrukcyjny