- Home
- Profi DJ Magazyn
- Kontroler vs CDJ & DJM
Kontroler vs CDJ & DJM
Wielu z was zastanawia się nad kupnem kontrolera lub nawet całego zestawu odtwarzaczy z mikserem. Czym właściwie jest kontroler MIDI kontroler, mikser czy odtwarzacz dla DJ-a? Napisaliśmy przejrzysty artykuł, w którym wyjaśniamy początkującym zalety klasycznego sprzętu DJ, porównując go z kontrolerem MIDI. Wybraliśmy z obu grup flagowce, czyli Pioneer DDJ-SZ versus CDJ-2000 NXS + DJM-900 NXS. Najpierw jednak terminologia:
ODTWARZACZE CD:
Razem z mikserem są podstawowym a jednym z najważniejszego wyposażenia DJ-a. Według kształtu dzielą się na single oraz odtwarzacze rack. Głównym zadaniem odtwarzaczy jest regulacja prędkości poszczególnych utworów z natychmiastową możliwością odtwarzania. Dodatkowymi funkcjami mogą być pętle, efekty czy imitacja płyty winylowej. Najczęściej używanymi nośnikami w chwili obecnej są CD, pamięć USB oraz karty SD. Do najbardziej znanych producentów odtwarzacz należy Pioneer i Denon.
MIKSER:
Urządzenie, które służy do miksowania wielu ścieżek dźwiękowych do jednej końcowej. Dzielą się ze względu na ilość poszczególnych kanałów oraz sposób użycia. Niektóre posiadają jednostki efektów, karty dźwiękowe czy inne specjalne funkcje. Do czołowych światowych producentów mikserów należy Pioneer, Allen & Heath, Rane a ostatnimi czasy również Reloop.
KONTROLER MIDI:
To specjalne urządzenie, które potrafi obsługiwać lub miksować muzykę z komputera. Tajemnicą jest protokół MIDI, za pośrednictwem którego urządzenie komunikuje się ze specjalnie zaprojektowanym oprogramowaniem dla DJ-ów. Kontrolery powstały jako tańsza alternatywa odtwarzacza CD czy miksera. Dzielą się na dwie podstawowe grupy, z kartą dźwiękową oraz bez karty dźwiękowej. Do czołowych producentów należy Pioneer, Native Instruments, Numark czy Novation.
Chodźmy sprawdzić główne zalety i wady:
GŁÓWNE ZASADY KONTROLERA MIDI PIONEER DDJ-SZ
+ Praktyczność
+ Cena (w przeciwieństwie do CDJ + DJM)
+ Możliwość obsługi 4 deck-ów z jednego urządzenia
+ Dwa wejścia USB
+ DVS-ready, zatem DJ może podłączyć odtwarzacze lub gramofony i użyć timecode CD/winyl
+ Można go użyć jako klasycznego miksera (4 wejścia line + 2 wejścia phono)
+ Możliwość większej kreatywności (Beat Slice, Sampler, efekty softwarowe)
GŁÓWNE WADY KONTROLERA MIDI PIONEER DDJ-SZ
- Konieczność posiadania ze sobą laptopa
- Nie w oczach wszystkich wygląda profesjonalnie
- Jogi nie są takie same jak na CDJ2000 NEXUS, aczkolwiek są tak samo duże, nie posiadają łożysk
- Brak portu USB do bezpośredniego grania z pendrive
GŁÓWNE ZALETY MIKSERA DJM 900 NEXUS Z ODTWARZACZEM CDJ 2000 NEXUS
+ „Jest to kawał sprzętu “, który doskonale wygląda i działa
+ Nie jest potrzebny PC, jedynie CD, pamięć USB
+ Cyfrowe wejście + wyjście
+ karta dźwiękowa USB + MIDI
+ Wbudowany wyświetlacz
+ Podłączenie iPhone + iPad
+ Send/return dla efektora zewnętrznego
+ Wsparcie MIDI
+ Jest to klubowy standard
GŁÓWNE ZALETY MIKSERA DJM 900 NEXUS Z ODTWARZACZEM CDJ 2000 NEXUS
- Wymiary
- Cena
- Efektor, który nie posiada tylu funkcji co kontroler
Dlaczego między klasycznym setupem a kontrolerem MIDI jest taka różnica w cenie?
CDJ-2000 NXS razem z DJM-900 NXS są światowym standardem. Jest to seria sprzętu DJ, która jest na zupełnym szczycie a Pioneer inwestuje duże kwoty w ich rozwój (to musi się w czymś przejawiać). Kontrolery MIDI zawsze będą tańsze. Potrzebujemy do nich komputera (nie działa całkowicie samodzielnie) i nie są tak elegancko wymyślone, jeśli chodzi o funkcyjność. Dodatkowo nie są przeznaczone dla profesjonalnych graczy (czytaj: światowe nazwiska), są przeznaczone raczej dla początkujących lub średnio zaawansowanych DJ-ów.
Zobacz wideo, które bliżej przedstawią Ci kontroler i mikser z odtwarzaczem.
-
Letnia wyprzedaż
-
DJ sprzęt
-
DJ gramofony
-
Gramofony z napędem bezpośrednim
-
Gramofony z napędem paskowym
-
Digital Vinyl System
-
Przedwzmacniacze gramofonowe
-
Torby na gramofony i akcesoria
-
Futerały na gramofony
-
Osłony przeciwkurzowe na gramofony
-
Płyty Timecode i CD
-
Torby na płyty winylowe
-
Futerały na płyty winylowe
-
Slipmaty
-
Półki na płyty winylowe
-
Środki czystości do gramofonów
-
Gramofony z napędem bezpośrednim
-
All In One konzole
-
Mikrofony
-
Mikrofony dynamiczne
-
Kondensatorowe mikrofony
-
Nagłowne mikrofony
-
Przypinane mikrofony
-
Mikrofony do aparatów i kamer
-
Mikrofony dla iOS
-
Zasilanie Phantom
-
Zestawy mikrofonów
-
Pokrowce na mikrofony
-
Futerały na mikrofony
-
Statywy do mikrofonów
-
Tyczki teleskopowe
-
Pokrowce na statywy do mikrofonów
-
Adaptery do statywów na mikrofony
-
Uchwyty do mikrofonów
-
Mikrofony dynamiczne
-
Dla zafascynowanych DJ-ów
-
Sprzęt studyjny
-
Mikrofony studyjne
-
Mikrofony kondensatorowe
-
Mikrofony dynamiczne
-
Mikrofony instrumentalne
-
Mikrofony lampowe
-
Boundary mikrofony
-
Przypinane mikrofony
-
USB mikrofony
-
Mikrofony do aparatów i kamer
-
Mikrofony do iOS
-
Pozostałe mikrofony
-
Zestawy mikrofonów
-
Zasilanie Phantom
-
Przedwzmacniacze do mikrofonów
-
Pokrowce na mikrofony
-
Statywy do mikrofonów
-
Tyczki teleskopowe
-
Adaptery do statywów na mikrofony
-
Uchwyty do mikrofonów
-
Mikrofony kondensatorowe
-
Meble dla producentów
-
Instrumenty muzyczne
-
Mikrofony
-
Mikrofony dynamiczne
-
Kondensatorowe mikrofony
-
Zestawy mikrofonów
-
Mikrofony instrumentalne
-
Boundary mikrofony
-
Nagłowne mikrofony
-
Przypinane mikrofony
-
Mikrofony do aparatów i kamer
-
Zasilanie Phantom
-
Przedwzmacniacze do mikrofonów
-
Pokrowce na mikrofony
-
Statyw do mikrofonów
-
Tyczki teleskopowe
-
Pokrowce na statywy do mikrofonów
-
Adaptery do statywów na mikrofony
-
Uchwyty do mikrofonów
-
Mikrofony dynamiczne
-
Statywy na instrumenty
-
Materiał konstrukcyjny